Een prachtige gehaakte mand met een Etnisch patroon

Al een tijd haakte ik verschillende soorten manden in één kleur of met een patroon van randen.

Ik heb nu een Etnisch patroon ontworpen voor een mand met een specifieke vorm: de belly-basket. Ik vind dit een erg mooie en aparte vorm en heb deze gehaakt in een mooie naturel tint met verschillende natuurlijke kleuren groen.

Ik heb gehaakt met katoen van Yarn & Colors, Epic en haaknaald nummer 4,5 en de mand heeft nu een mooie grootte. Om de mand steviger te maken, kun je aan de binnenkant waslijn of touw mee haken. Ik heb vasten gehaakt in de achterste lussen zodat de steken mooi boven elkaar komen.

Het is bij het haken van een mand in deze vorm belangrijk om op de juiste plaatsen te minderen of te meerderen, waarbij ook het patroon of het figuur moet blijven kloppen.

Het combineren van de meerderingen en minderingen op de juiste plaats met een kloppend patroon, maakt het soms complex, omdat er ook nog eens in spiraalvorm gehaakt wordt.

Het resultaat is gelukkig na heel wat rekenwerk super mooi geworden.

 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn handgemaakte producten